6 redenen waarom een waardevolle mailinglijst een must is voor een succesvolle business

6 redenen waarom een waardevolle mailinglijst een must is voor een succesvolle business:

De afgelopen dagen hebben we veel vragen gekregen over het tijdelijke aanbod om aan de slag te gaan met e-mail marketing. In deze blog meer over e-mail marketing en waarom Mirna en ik het zo’n belangrijk element van succes vinden.

Geen mailinglijst= geen business?!?

Dit is heel kort door de bocht gezegd wel een feit. Als je een bedrijf hebt, heb je immers klanten nodig. Klanten die op een regelmatige basis ‘iets’ waardevols van jou te zien krijgen. Natuurlijk kun je dit allemaal een op een doen. Kost alleen heel veel tijd en op die manier gebruik je (nog) niet alle mogelijkheden om snel en effectief ineens met VEEL mensen in contact te komen.

#1: Je geeft snel waarde:

Een goede mailinglijst is gebaseerd op het geven van waarde, waardevol zijn voor je klanten. Niet perse om te verkopen. Dat komt in een later stadium vanzelf wel is mijn ervaring. Veel waarde geven? Dat betekent nagenoeg automatisch dat geïnteresseerden wel eens bij je langs gaan of iets kopen.

Om die waarde snel en effectief te kunnen geven, kun je een contentplanner gebruiken. Dit is een document dat je kunt gebruiken om datgene waarover je wilt schrijven, je content, te structureren. Op die manier hoef je nooit na te denken waarover je kunt schrijven. Je kunt zelfs vooruit werken en zaken online in je mailingsysteem inplannen. Hoe geweldig is dat? Op die manier stel je jezelf in staat om op een ongelofelijk effectieve manier zaken te doen. Letterlijk vanuit de gehele wereld.

#2: Mensen kunnen met je kennismaken:

Dit is ontzettend waardevol. Je geeft waardevolle content en daarnaast nodig je mensen op een hele laagdrempelige manier uit om met jou kennis te komen maken via je Front End. Dit Front End is een kennismakingsproduct dat je tussen de regels door kunt laten vallen. Mensen zien op die manier je gratis content én, als ze er klaar voor zijn, stromen ze eventueel door naar een betaald product. Een relevante e-maillijst geeft jou de mogelijkheid om voortdurend uit te blijven nodigen voor jouw kennismakingsproducten.   

#3: Je kunt veel standaardiseren:

In elk e-mail programma heb je de mogelijkheid om te standaardiseren. Je kunt hierbij denken aan e-mail nieuwsbrieven, templates, verschillende e-mail lijsten of bijvoorbeeld een standaard uitnodiging voor jouw kennismakingsproduct. Dit betekent in de praktijk dat je boodschap erg consistent en herhalend is voor je potentiële klanten. En, dat is dan weer een absolute must in deze tijd waarin overprikkeling op de loer ligt. Standaardiseren betekent ook dat je gebruik kunt maken van automatische e-mail reeksen. Dit zijn standaard opgestelde e-mails die in een bepaalde volgorde naar mensen toe worden gestuurd. Je kunt deze bijvoorbeeld toepassen op het moment dat iemand iets van je heeft gedownload via bijvoorbeeld je website of bijvoorbeeld Facebook/Instagram. Dit standaardiseren betekent dat je veel mensen kunt bereiken. Je maakt het een keer en vanuit daar blijft het lopen. Over virtueel vastgoed gesproken.

#4: Je hebt een CRM systeem:

CRM staat voor Customer Relationship Management oftewel het onderhouden van contacten via een systeem. Dit heeft verschillende voordelen waarvan de grootste bestaat uit het opbouwen van een relatie met je klant. Veelal is het e-mail adres hiervan in het CRM systeem de broncode. Bij deze broncode hoort dan weer naam, e-mail adres en bijvoorbeeld bedrijfsnaam. CRM systemen zitten vaak geïntegreerd in Autoresponder systemen waardoor je maar een systeem meer nodig hebt: E-mail systeem. Dit heeft grote voordelen omdat je op die manier slechts gegevens up to date hoeft te houden van één systeem en niet meer van meerdere systemen. Daarnaast kun je vaak gebruik maken van verschillende gebruikers waardoor verschillende personen tegelijk in het systeem kunnen werken. Zelfs tegelijk bij dezelfde klant.  

# 5: Je kunt segmenteren:

Segmentatie is niks meer en niks minder dan het opdelen van jouw potentiële doelgroep in verschillende groepen. Dit heeft als grote voordeel dat je naar die deelgroepen gerichte waardevolle content kunt sturen. Je kunt zelfs een apart aanbod doen naar iemand die bijvoorbeeld al eens bij je in de praktijk is geweest. Of iemand die nog nooit bij je is geweest die je misschien wel een laagdrempeliger aanbod wilt doen. Super krachtig. Praktisch gezien betekent dit dan dat je de totale subscribers in je mailinglijst opdeelt in verschillende deellijsten. Zo hebben wij bijvoorbeeld een lijst van de mensen die al op het Succes in Balans Weekend zijn geweest. Daarnaast 3 aparte mailinglijsten voor de 3 verschillende E-books die we hebben ‘lopen’ op Instagram en Facebook. Iemand die geïnteresseerd is in een financieel E-book hoeft dat immers niet te zijn op het gebied van persoonlijke groei.

Segmenteren is de basis voor elke goede marketeer om te werken. Het geeft je een praktisch beeld van de verschillende groepen die in jouw diensten geïnteresseerd zijn, hoe je klanten eruit zien en wat voor kenmerken ze hebben. Dit stelt een goede ‘marketeer’ vervolgens weer in staat om door middel van die bestaande mailinglijst op bijvoorbeeld Facebook een zogenaamde ‘look a like audience’ te richten op mensen die qua kenmerken overeenkomen met je huidige mailinglijst. De techniek staat voor niks. Toch?;).

#6 : Je kunt (af en toe) een aanbod doen:

Doordat je een relevante (en bij voorkeur grote) mailinglijst hebt opgebouwd, kun je af en toe eens een aanbieding doen naar deze lijst. Natuurlijk, je zult mensen hebben die zich uitschrijven. Dat is helemaal niet erg. Zie het als een vorm van natuurlijke selectie. Mensen die zien wat voor waardevols jij doet, die zullen blijven. Anderen zullen weggaan. Daar is niks mis mee en het is zelfs goed om hierin mensen te faciliteren om zich snel en zonder veel moeite uit te schrijven. Een aanbod doen? Dat doe je dan bij voorkeur voor een product dat iets lager geprijsd is. Althans, zo passen Mirna en ik ‘een aanbod doen’ toe. Bereikbare producten die mensen aanzetten om verder met ons kennis te maken in bijvoorbeeld het Succes in Balans Weekend. Het is niet voor niks dat we dit weekend al 40+ keer hebben mogen geven. Eerst begonnen we met 4 mensen waarvan we er 2 kenden. En, laat me jou een klein geheim vertellen: We hadden toen GEEN mailinglijst. Geen enkele inschrijver en stuurden geen content. De groei van onze business? Die loopt bijna parallel met de groei van onze mailinglijst en natuurlijk de budgetten die we hiervoor hebben uitgetrokken.

Zie jij hoe krachtig dit is? Of, is het nog allemaal abracadabra wat ik hierboven heb geschreven? Ik leg het je graag stap voor stap uit hoe Mirna en ik dit hebben gedaan. Durf jij in E-mail marketing te investeren? Tot morgen avond hebben we een speciaal introductieaanbod dat ik heel graag met jou deel. Dit is een minicursus (nu tijdelijke introductie investering van €50,-) waarin ik je meeneem in:

1. Structuur van E-mail marketing:

Hoe zet je het op? Welke mogelijkheden zijn er? Welke programma’s werken het beste en wat heb je minimaal nodig als je hierin investeert?

2. OPT-IN:

Om online een relevante mailinglijst op te stellen heb je sowieso een relevante weggever (OPT-IN) nodig. Op die manier kun je mensen uitnodigen om met jou kennis te maken. Jij geeft de weggever weg, de ander geeft hiervoor zijn e-mail adres aan jou zodat jij hem/haar kunt helpen middels jouw content om verder te komen. In video #2 leg ik stap voor stap uit hoe je een OPT-IN creëert.

3. Automatisering:

In de 3e video neem ik je mee in de wereld van de automatische E-mails. Deze e-mails maak je een keer en ze blijven achter de schermen daarna voortdurend voor je werken.

4. Content:

In video #4 hebben Mirna en ik het samen over het maken van relevante vormen van content voor de subscribers in jouw mailinglijst. Deze video geeft je inzicht in hoe je dit op een gestructureerde manier kunt doen zonder er super veel tijd aan te besteden.

Geïnteresseerd in deze gave mini cursus? Tot morgenavond kun je hier meer informatie vinden en je inschrijven. Daarna verdwijnt deze introductieprijs.

>>>>  Kijk of dit iets voor jou is  >>>>

Just love to help.

Harte groet,

Bas

Delen is wat wij doen. jij ook? Bedankt!

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on email

Reserveer jouw (GRATIS) TICKET!

Hoe goed zou jij je voelen als je de volgende stap zou kunnen maken naar emotionele, zakelijke of financiële rijkdom?
Tijdens het Succes In Balans Weekend krijg je tips, strategieën en tools om de volgende stap te maken in het creëren van rijkdom op alle vlakken. Het enige dat je betaalt, is een bijdrage in de kosten die we maken voor de zaal, uitgebreide lunch, koffie, thee en het werkboek dat je ontvangt.

become unstoppable!