[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Je schrijft je in bij de Kamer van Koophandel en je hebt een bedrijf. Vervolgens stromen de klanten binnen. Niet dus. Zo werkt het ondernemerschap niet. Maar om succesvol te ondernemen, is het wel belangrijk om ervoor te zorgen dat je een constante stroom van klanten kunt genereren. Deze constante stroom van klanten krijg je niet vanzelf. In het oude model ging je als het ware op zoek naar klanten en creëerde je een geforceerde vraag naar jouw product of dienst. Dit is de oude manier van denken. De nieuwe manier van ondernemen gaat vele malen makkelijker en op meer organische wijze, zeker voor hooggevoelige mensen. De oplossing om te komen tot het creëren van een constante stroom klanten ligt in het werken vanuit de betekenis-economie.
Welk maatschappelijk probleem lost jouw bedrijf op?
In de betekenis-economie of zingevingseconomie werken we veel meer vanuit de talenten van mensen. Wij bij de Hooggevoelige Ondernemer geloven er sterk in dat iedereen een uniek talent te geven heeft en dat het zijn of haar plicht is om dit talent in de maatschappij neer te zetten. Elk mens heeft een talent gekregen om de wereld te vernietigen of om deze beter te maken. Het zal je niet verbazen dat nagenoeg alle hooggevoelige ondernemers voor het verbeteren van de wereld en het oplossen van maatschappelijke problemen. Zodra je stopt met het zoeken en start met het definiëren van het maatschappelijke probleem dat jouw bedrijf oplost, dan zit je goed. Er zal uiteindelijk een constante stroom van klanten ontstaan, mits je natuurlijk aan de gang gaat met het aanpakken van het maatschappelijke probleem.
Heldere boodschap:
De volgende stap in het proces is het opstellen van een goede en duidelijke boodschap naar de mensen die het probleem ervaren. De meeste mensen kopen wat ze willen, niet per sé wat ze nodig hebben. Dit is een groot verschil. Voor ons als ondernemers is het dus essentieel dat we een boodschap definiëren die mensen willen en dat we deze boodschap tegelijkertijd koppelen aan het aanbieden van een goed product. Hoe groter het maatschappelijke probleem dat jij en jouw bedrijf oplost, hoe urgenter jouw producten worden. De boodschap die je uitdraagt is daarom vooral gericht op het onderwijzen van mensen over het maatschappelijke probleem dat jij en jouw bedrijf oplost. Door mensen bewust te maken dát ze een probleem hebben en het helder communiceren van de oplossing van het probleem kunnen we een zingevend bedrijf bouwen, veel mensen helpen en uiteindelijk ook daar een goed belegde boterham mee verdienen.
Welk maatschappelijk probleem los jij op? In het Succes In Balans weekend bouwen we verder aan het creëren van rijkdom op alle vlakken en het opbouwen van een zingevend bedrijf.
Klik op de link voor het eerstvolgende Succes In Balans weekend. Meer info en aanmelden kun je hier vinden.
Welk maatschappelijk probleem los jij op?
Graag hoor ik van jou in het reactieveld hieronder.
DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppenhier onder te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.
Heel veel succes op JOUW weg naar JOUW potentieel.
Bas van Vugt[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_widget_sidebar sidebar_id=”sidebar-1″][/vc_column][/vc_row]
Makkelijker en leuker leven! Binnen mijn bedrijf is er voor elk wat wils op het gebied van de diepere zin waarom je “iets overkomt”. Hoe je ‘makkelijker’ kunt handelen met hetgeen je is overkomen en je het in een ander daglicht kunt plaatsen in het hier en nu. Vanuit de zingeving van mijn bedrijf pas ik diverse begeleidingsvormen toe en maak ik workshops op maat. Tijdens mijn persoonlijke begeleiding of in workshops/cursussen kun je leren: makkelijker keuzes maken bij een “te” hoge werkdruk; grenzen aangeven; leren voelen wat je lichaam je vertelt; je eigen stress eerder herkennen en leren managen, zowel persoonlijk als professioneel, beroeps- en studiekeuzes maken, rouw verwerken, gedragspatronen veranderen, Burn-out; Burn-in…… Op weg naar leuker en makkelijker “leven” vanuit je natuurlijke aanleg.
Upcycle stylist! Met mijn bedrijf wil ik mensen op een creatieve manier bewust maken van materialen die er al zijn. Als stylist herbruikt ik materialen en creëer daar weer mooi nieuwe objecten of sfeerbeelden mee. De wereld een stukje mooier maken met wat er al is. De meest groene vorm die er bestaat!
Heel Mooi Karine! Goed bezig. Een mooie vorm om de wereld een stukje mooier te maken.