[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]
Content marketing, een van de allersterkste manieren van dit moment om jezelf en jouw bedrijf bekend te maken bij het grote publiek. Content marketing is het delen van waardevolle zaken (de content genoemd) voor jouw doelgroep. In deze blog leg ik je hier heel graag meer over uit.
Waarom content marketing?
Vanuit het industriële tijdperk zijn we de afgelopen 20 jaar verschoven naar een internettijdperk. Nu zitten we weer op zo’n kruispunt en het begin van een nieuw tijdperk. Wat mij betreft zijn we aangekomen in het betekenistijdperk. Het tijdperk waarin iedereen gaat doen waarvoor hij/zij op deze aarde gekomen is. Binnen dit tijdperk zijn we hard op weg om een betekeniseconomie te creëren waarin de talenten van iedereen er toe doen en die het leven van anderen positief beïnvloeden. Ik denk dat de wereld er héél anders uit zou zien op het moment dat we ons als maatschappij meer en meer zouden gaan richten op het delen van de talenten van ieder van ons individueel. In deze betekeniseconomie is het aanbieden van kennis een van de allerkrachtigste onderdelen. We zijn steeds meer een kenniseconomie geworden met kennisondernemers.
Vanuit die kennis komt al snel de vraag naar voren hoe je die juiste kennis bij de juiste mensen krijgt. Hiervoor is content marketing opgezet. Napoleon Hill zegt hier heel mooi over: “Knowledge alone will not attract money”. En zo is het. Ik ken hele goede trainers, coaches en bedrijfeigenaren die heel goed zijn in alles wat ze doen, maar die veel te weinig mensen helpen. Dit gaat mij aan het hart. Ben jij een van hen? Dan is het werken AAN je bedrijf een absolute must. En een onderdeel van het werken AAN je bedrijf is het opzetten van content marketing.
Hieronder meer uitleg over content marketing en hoe je het kunt gebruiken.
1. Allesomvattend:
Het is belangrijk om te beseffen dat content marketing een strategie is die je opzet en waarmee je als doel hebt om zoveel mogelijk mensen te bereiken en verder te helpen met jouw boodschap. Dit allesomvattende betekent dat je gaat opbouwen. Zo heb je bij voorkeur een grote en relevante e-maillijst, ben je actief op sociale media en deel je op verschillende kanalen content die als waardevol wordt gezien door jouw doelgroep. Kortom, kijk naar je boodschap en alle mogelijkheden die je hebt om deze uit te dragen.
- E-mailmarketing: Een groot misverstand rondom e-mailmarketing is dat het als dood wordt gezien. Wellicht is het een van de meest succesvolle manieren van marketing op dit moment. Het belangrijkste is dat je een relevante en grote mailinglijst hebt van mensen die je kunt bedienen met jouw content. Je hoeft juist helemaal niet te verkopen via e-mailmarketing. Het inzetten van de juiste content zorgt ervoor dat je automatisch en zonder moeite mensen verder kunt helpen.
- Facebook: Middels Facebook kun je enorm goedkoop, snel én doeltreffend de juiste mensen bereiken. Bij Facebook zijn er twee paden die je in de gaten wilt houden. Allereerst natuurlijk of je content waardevol is voor je klanten. Ten tweede gaat het erom dat je een groot bereik hebt met jouw boodschap.
- Website: Het doel van content is om mensen waarde te geven én uiteindelijk terug te laten keren naar je website. Een goede manier die veel wordt toegepast, is het schrijven en delen van blogs. Op deze manier geef je waarde aan je klanten, help je ze verder en heb je meer bezoekers op je site.
- YouTube: Is de tweede zoekmachine na Google. Vooral jongeren zoeken meer op YouTube dan Google. Juist daarom zijn wij binnen De Hooggevoelige Ondernemer de mogelijkheden van YouTube content marketing aan het onderzoeken en opzetten.
2. Persoonlijke content:
Bij voorkeur maak je content die persoonlijk is. Dit betekent dat je dingen uit jouw leven deelt. Door jezelf kwetsbaar op te stellen en jouw ervaringen te delen, kun je zelf enorm groeien. Want, waar iemand deelt, wint iedereen. Content persoonlijk maken is iets dat voor veel hooggevoelige mensen een uitdaging is. Maar juist door jezelf kwetsbaar op te stellen en te laten zien wat er speelt in jouw leven, kun je een connectie met anderen aangaan. Mensen connecten juist door het verhaal wat je deelt en de kwetsbaarheid die hierin verscholen ligt. Bij alles wat je meemaakt, kun je jezelf dus de vraag stellen hoe anderen van die specifieke ervaring kunnen profiteren doordat jij hem deelt.
3. Herkenbare content:
Zorg voor content die herkenbaar en bruikbaar is voor die mensen die jouw content zien. Sinds ik De Hooggevoelige Ondernemer heb opgericht, is het mijn doel geweest om mensen te helpen met het bereiken van rijkdom op alle vlakken. Vanuit dit standpunt delen Mirna en ik dingen die te maken hebben met het groeien en het creëren van die rijkdom. Door het herkenbaar te maken én dicht bij jezelf te houden, heb je waardevolle content waar mensen een verschil mee kunnen maken in hun bedrijf, leven en financiën.
4. Spontane content:
De beste content is content die spontaan is. Net zoals ik deze blog spontaan schrijf. In het zuiden van het land is het nu carnavalsvakantie maar ik heb inspiratie om te schrijven;). Het helpt mij altijd om een lijstje te maken van die dingen die mij bezighouden en waarvan mijn volgers kunnen profiteren. Vanuit daar kies ik onderwerpen die ik verder uitwerk en die ik wil delen.
5. Gestructureerde content:
Waar de creatie van de content spontaan is, is de verspreiding ervan dat juist helemaal niet. Alle content die je produceert, komt op een content agenda waarbij je exact kunt zien wanneer welk bericht via welk medium wordt verstuurd. Dit is nu heel simplistisch gezegd in deze blog maar wij hebben er een zogenaamde content agenda voor gemaakt. Een van de grootste uitdagingen met het maken, distribueren en monitoren van goede content is het structureren ervan. Zeker met een creatief brein zoals ik dat heb, schiet de content alle kanten uit als ik niet uitkijk. Juist daarom is een content agenda ook zo’n enorme verbetering. Je creëert, plan het in, laat los en het enige wat je hoeft te doen, is monitoren wat de reacties van je volgers en klanten zijn.
Om deze blog mee af te sluiten is er nog een mooi citaat van Napoleon Hill dat ik graag met je deel:
“Knowledge will not attract money, unless it is organized and intelligently directed through practical plans of action” Napoleon Hill.
In mijn werk met honderden hooggevoelige ondernemers (in spé) merk ik dat veel hooggevoelige mensen wel bereid zijn om in zichzelf te investeren (vaak met hun laatste centen!) maar het uitdagend en lastig vinden om áán hun bedrijf te werken. Lieve lezer, het AAN je bedrijf werken kun en mag je niet negeren. Daarvoor is het werken AAN je bedrijf simpelweg te belangrijk. Alleen door goed te zijn IN je werk red je het in de wereld waarin we momenteel leven niet meer. Laat ons jou ondersteunen en helpen met het werken AAN je bedrijf. Waarom? Daarover vertel ik je graag meer tijdens het Succes In Balans Weekend.
Hoe pas jij contentmarketing toe?
In het Succes In Balans weekend helpen wij je heel graag verder met het creëren van rijkdom op alle vlakken. We hebben het zowel over persoonlijke, zakelijke als financiële rijkdom.
Meer informatie over het Succes In Balans Weekend (en aanmelden) kun je hier vinden.
Hoe pas jij contentmarketing toe?
Graag hoor ik van jou in het reactieveld hieronder….
DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hier onder te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.
Heel veel succes op JOUW weg naar JOUW potentieel.
Bas van Vugt[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_widget_sidebar sidebar_id=”sidebar-1″][/vc_column][/vc_row]
Wat een fijn artikel! Heel herkenbaar dat je gedachten alle kanten uitschieten. Er schieten mij de hele dag ideen te binnen waarvan ik weet dat het waardevolle content zou kunnen zijn. Het probleem zit mij inderdaad in het structureren van deze ideeen. Ik schrijf het vaak op een briefje en gooi het in een speciale bak. Het werkt, maar het alles behalve ideaal natuurlijk.
Hi Marlieke,
Dank je wel voor jouw reactie. Wij hebben hier de online “braindump” folder voor waarin we allerlei content ideeën wegzetten. Vanuit daar werken we dan aan de content agenda…
Liefs,
Bas