7 tips om je expertpositie uit te bouwen

Een expertpositie heb je niet zomaar met je bedrijf. In deze blog geef ik je graag 7 tips voor het bouwen van je expertpositie.
Bas & Mirna

Bas & Mirna

Levensgenieters. Partners. Investeerders. Ondernemers. Hoe kunnen we je helpen? #rijkdom.

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]expertpositieExpert worden in jouw vakgebied word je niet zomaar. Er zijn een aantal belangrijke elementen die je expertpositie een flinke boost kunnen geven. In deze blog een aantal tips die mij geholpen hebben.

 1. Boek uitgeven:

Een boek schrijven over jouw vakgebied. Een stap die vele malen makkelijker is dan de meeste mensen denken. Het vergt voorbereiding en vooral een goede begeleiding. De Hooggevoelige Ondernemer is uitgegeven in eigen beheer met de hulp van een externe organisatie om het gehele proces te monitoren en optimaal te laten verlopen. Het uitgeven van een boek is een echte investering. Het kost je ongeveer tussen de € 5.000 en € 7.000 voor je eerste 500 boeken. Dit lijkt een hoog bedrag en voor sommigen is het dit ook. Juist door deze investering zijn er weinig mensen die de stap nemen om een eigen boek uit te geven. Dit biedt natuurlijk weer extra kansen voor mensen die die stap juist wél zetten ;)… Tip: Schrijf het script zelf en geef de rest uit handen van professionals…

2. Blogs schrijven:

Waardevolle blogs waarin je laat zien dat je weet wat er in jouw vakgebied speelt zijn van groot belang. Voor mij persoonlijk is het schrijven van blogs ook een kwestie van mijn creativiteit kwijt kunnen en mijn verhaal delen. Door jezelf te zijn in de blogs en te laten zien dat je weet waarover je praat, is het communiceren met je doelgroep via blogs een hele mooie en zekere manier van het uitbouwen van je expertpositie. Tip: Mocht je het uitdagend vinden om te schrijven, kun je natuurlijk altijd jouw boodschappen inspreken en door iemand anders uit laten werken.

3. Content strategie:

Een goede en strakke zogenaamde content strategie zorgt ervoor dat je goed gezien wordt en je expertpositie op- en uitbouwt. Content is niks meer en niks minder dan het geven van waardevolle informatie aan jouw doelgroep. Door die waardevolle informatie op verschillende social media platformen aan te bieden, bereik je verschillende mensen. Tip: Maak voor jezelf een Excel sheet waarin je per dag aangeeft op welk sociale media je wat post. Vervolgens kun je dit dan inplannen en automatisch laten publiceren.

4. Referenties:

Referenties zijn een hele zekere manier om je bedrijf en expertpositie te versterken. In alles wat je doet ligt een potentiële referentie verscholen. Jij kunt vertellen over wat je doet en hoe je anderen helpt. Het is echter nóg krachtiger als  anderen jouw verhaal vertellen. Tip: gebruik videoreferenties om anderen jouw verhaal te laten vertellen.

5. Artikelen:

Het publiceren van artikelen is een goedkope manier om veel mensen te bereiken. Met een goed artikel kun je soms zelfs gewoon gratis meewerken aan een blad omdat je een positieve bijdrage levert. Tip: Maak een lijst van middelgrote magazines die aansluiten bij jouw doelgroep. Middelgroot is vaak makkelijker binnen te komen dan heel groot en is een stuk toegankelijker als je net start…  

6. Mailinglijst:

Door het opbouwen van een grote en solide mailinglijst kun je veel sneller mensen bereiken. Het enige wat je hoeft te doen, is een mail sturen en waardevol te zijn voor anderen… Een goede mailinglijst is een van de belangrijkste bezittingen van je bedrijf. Zonder mailinglijst is het enorm uitdagend om gezien te worden en je boodschap goed bij je potentiële klanten te krijgen. Tip: Zorg ervoor dat je de techniek voor jezelf gebruikt. Denk bijvoorbeeld aan allerlei automatische manieren om waardevolle dingen aan je klanten weg te geven in ruil voor een mailadres…

7. Jezelf ZIJN:

Het uitbouwen van je expertpositie is vooral jezelf zijn en verbonden blijven met jouw boodschap die je in de wereld wilt zetten. Neem ook zeker de tijd om hier aandacht aan te besteden en die connectie met jezelf te blijven voeden. Vanuit die connectie ontstaan weer nieuwe ideeën voor het uitbouwen van je expertpositie. Tip: Neem regelmatig een mini break om 100% met jezelf verbonden te blijven…

Hoe belangrijk is jouw expertpositie voor jou?

In het Succes In Balans weekend helpen wij je heel graag verder met het creëren van jouw expertpositie en geven we je tips om jouw bedrijf structureel op- dan wel uit te bouwen. Zakelijke rijkdom heet dat binnen De Hooggevoelige Ondernemer. Klik op de link voor het eerstvolgende GRATIS Succes In Balans Weekend. 

Meer informatie over het Succes In Balans Weekend (en aanmelden) kun je hier vinden.

Hoe belangrijk is jouw expertpositie voor jou?

Graag hoor ik van jou in het reactieveld hieronder….

DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hier onder te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.

Heel veel succes op JOUW weg naar JOUW potentieel.

Bas van Vugt[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_widget_sidebar sidebar_id=”sidebar-1″][/vc_column][/vc_row]

0 0 stemmen
Article Rating

Rijkdom op alle vlakken creëren gaat soms gemakkelijk, maar meestal is het een gevecht van groei. De groei die Mirna en ik ervaren, geven we heel graag aan jou door. Dat hebben we tot onze missie mogen maken. Sta je hiervoor open? Dan nodig we je heel graag uit om eens kennis met ons te komen maken tijdens Business Meaning Booster.

Meer informatie over het Weekend (en aanmelden) kun je hier vinden.

DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hieronder te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.

Heel veel succes op JOUW weg naar JOUW potentieel.

Bas & Mirna

Jouw mening telt...

Abonneer
Laat het weten als er
1 Comment
Nieuwste
Oudste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Wow, wat een energie boost in het Succes In Balans weekend!! En wat een eye openers!! Dank je wel Bas & Mirna

Search

Over ons

hooggevoelig ondernemen - De hooggevoelige ondernemer

Betekenisvol ondernemen. Geld als bijproduct van succes. Vanuit jouw unieke talent en zielenmissie. #Rijkdom.

Download en bekijk gratis:

  1. Case Study – Hoe familie- en zakenleven te combineren
  2. 25 Business Tips
  3. 12 Sleutels voor Succes in Balans

Volg ons

Recente artikelen

Reserveer jouw (GRATIS) TICKET!

Hoe goed zou jij je voelen als je de volgende stap zou kunnen maken naar emotionele, zakelijke of financiële rijkdom?
Tijdens het Succes In Balans Weekend krijg je tips, strategieën en tools om de volgende stap te maken in het creëren van rijkdom op alle vlakken. Het enige dat je betaalt, is een bijdrage in de kosten die we maken voor de zaal, uitgebreide lunch, koffie, thee en het werkboek dat je ontvangt.

Je leven inrichten zoals je écht wilt? 

Dat is voor ons de ultieme balans! Vanuit wie je bent, met betekenis en in overvloed ondernemen. Het leven hoeft geen struggle te zijn. Toch?!? Althans niet permanent;). De uitdagingen die we als mens allemaal meemaken? Daar liggen onze groeikansen. 

Groei als ondernemer betekent groeien als bedrijf én financieel. Is er iets in je leven waarmee je aan de slag wilt? Wees welkom in het Succes In Balans Weekend. Daarin helpen we ambitieuze ondernemende mensen met de creatie van rijkdom op alle vlakken vanuit hun unieke krachtige essentie. We geven je handige tips en praktische tools om rijkdom op zakelijk, financieel EN persoonlijk vlak te creëren.

Wie weet, tot dan!

1
0
Wil je je gedachten met ons delen? Laat hier een reactie achter.x

become unstoppable!