“Knowledge will not attract money, unless it is organized and intelligently directed through practical plans of action”. Dit is wat Napoleon Hill begin 1900 schrijft in zijn inmiddels klassiek geworden boek “Think & Grow Rich”. IN dit boek beschrijft hij zijn studie naar de grootste en meest succesvolle Amerikaanse bedrijven van die tijd. Hij kwam tot de conclusie, dan kennis alleen geen geld aantrekt zonder de praktische actieplannen over hoe je die specifieke kennis bij potentiële klanten terecht laat komen.
Van kennis naar klanten
Ik zie veel hooggevoelige ondernemers die ontzettend veel kennis hebben en hun talent willen geven. Wat mij aan het hart gaat, is dat die kennis niet bij de juiste mensen terechtkomt en vaak verloren gaat. Het doet mij pijn om al dit potentieel verloren te zien gaan terwijl het zo ontzettend simpel kan zijn om je talent in de wereld te zetten. In deze blog meer over hoe je geld aan kunt trekken met je talent en kennis. Het enige dat je hoeft te doen, is waardevol te zijn en zoveel mogelijk mensen te helpen. Op een structurele manier….
Vakkennis “idioten”
Hooggevoelige mensen zijn bij uitstek vakkennis “idioten”. Mensen die écht passie hebben voor hun bedrijf en die voor hun klanten heel ver gaan. Vak idioot bedoel ik in deze context overigens positief. Mensen die het leuk vinden om anderen te helpen en die super veel waardevolle kennis hebben op een specifiek gebied en hiermee gave resultaten behalen.
Werken AAN in plaats van IN je business
De comfort zone van vakidioten is vaak om beter te worden IN hun bedrijf. Ze investeren veel in trainingen om beter te worden in hun vak. Om kennis aan te trekken is het essentieel om te investeren in je vakinhoudelijke kennis. Om goed te zijn in alles wat je doet. Helaas wil dit nog niet automatisch zeggen dat je uit je bedrijf komt en gaat werken AAN je bedrijf. Aan je bedrijf werken betekent simpelweg dat je een aantal dingen gaat doen om de kennis die je hebt stap voor stap bij de juiste mensen te krijgen… Jouw doelgroep… Door te werken aan je bedrijf kun je structuur aanbrengen en een stevig fundament leggen onder alles wat je doet.
De juiste dingen op het juiste moment
Veel mensen doen wel de juiste dingen, alleen niet op het juiste moment. Daarom is het cruciaal dat je er stap voor stap voor zorgt dat je het succesbedrijf bouwt zoals dat er voor jou uitziet. In onze methodes maken we voor elk onderdeel een stappenplan zodat je precies kunt zien waar je bent en wat er precies van je wordt verlangd. Op die manier bouw je een succesvol dienend bedrijf in de zo kort mogelijke tijdspanne. Minimale input, maximaal resultaat. Het stappenplan naar rijkdom noemen we dat. Geef jezelf de ruimte in tijd en geld om te werken aan je bedrijf en rijkdom te creëren. Voor jezelf, je naasten en de wereld!
Vind je het lastig om met jouw kennis geld aan te trekken?
In het Succes In Balans Weekend helpen wij jou daar graag bij! Rijkdom op zowel emotioneel, zakelijk als financieel gebied. Gewoon omdat het ook voor jou is weggelegd als je stap voor stap ons stappenplan implementeert.
Voor meer info over het creëren voor rijkdom op alle vlakken, klik dan hier.
Liefdevolle groet vanuit rijkdom,
Bas
[…] als ondernemer verder wilt komen, zal je op enig moment ook moeten gaan ondernemen. In de blog “Kennis alleen trekt GEEN geld aan” kun je hier meer over lezen. Want, wat mij heel erg aan het hart gaat, zijn al die hooggevoelige […]
[…] manier van denken is super krachtig. Let wel op: Kennis alleen trekt geen geld aan (zoals ik in de blog van dinsdag schreef). Het gaat erom dat jij je kennis bij zoveel mogelijk mensen brengt en daarvoor is meer […]
Voor mij erg herkenbaar wat je in deze blog schrijft. Ook ik dacht dat investeren in studies de beste manier was om mijn bedrijf te laten groeien.
Meer kennis vergaren, vanuit onzekerheid en angst dat ik nog niet alles in huis had wat mijn klanten nodig hebben.
Totdat Bas tegen me zei: ”Laura je hebt de kennis al lang in huis! Jij bent ervaringsdeskundige en hebt zelf jouw eetstoornis doorleeft en overleeft.” En zo is het inderdaad. Ik weet hoe het is om te leven met een psychische ziekte als een eetstoornis. De psychische ziekte met doodsoorzaak nummer één. Ik heb het gelukkig overleefd, maar helaas zijn er te veel mensen die het niet overleven. Het is mijn missie om zoveel mogelijk mensen met een eetstoornis te kunnen begeleiden, helpen, motiveren en inspireren naar een leven waarin de eetstoornis geen rol meer speelt. In plaats van overleven naar LEVEN. Daar zet ik me voor de 100% voor in.
Bedankt Bas en Mirna dat jullie mij dit inzicht hebben gegeven. Hierdoor is mijn vertrouwen in mijn bedrijf en mijn eigen kunnen zeker gegroeid.