Meer nieuwe bezoekers naar jouw website

meer nieuwe bezoekers
Bas van Vugt

Bas van Vugt

Vader, partner, ondernemer levenszoeker én genieter;). Ondernemen zit in mijn bloed. Altijd zoekende naar meer voor mezelf en mijn klanten. #rijkdom.

Zoals je van ons gewend bent, bespreken we in onze blogs afwisselend de drie gebieden van rijkdom waarmee wij ondernemers (in spé) helpen: persoonlijke, zakelijk en financiële rijkdom. In deze blog deel ik graag wat meer over hoe je precies meer nieuwe bezoekers naar jouw website kunt aantrekken. Een essentieel element in de huidige tijd. Elke persoon die je kunt bereiken, is immers een potentiële nieuwe klant.

Waarom aandacht besteden aan jouw website?

Een beetje een inkoppertje natuurlijk, maar wel belangrijk om nog even te behandelen. De website is voor vele bedrijven namelijk de kern in hun online strategie geworden. Het is de weg om met ‘de markt’ te communiceren. De manier om mensen te bereiken en ze te laten weten wat je te bieden hebt. Die website mag dus echt wel wat aandacht krijgen binnen die strategie. Mensen bekijken immers vaak eerst nog even de website voordat ze contact met je opnemen.

Om meer nieuwe bezoekers naar je website te trekken, is het belangrijk om op een aantal dingen te letten:

1. Weet voor wie je website is voor meer nieuwe bezoekers

Om meer nieuwe bezoekers op je website te krijgen, is het absoluut noodzakelijk dat je weet voor wie je jouw website hebt gemaakt. Wanneer een nieuwe bezoeker op je website komt, stelt deze meestal 2 belangrijke vragen:

  • Wat kan ik hier doen?
  • Hoe word ik hier beter van? 

Twee logische vragen. Daarom is het voor jezelf belangrijk dat je in het hoofd kruipt van degene die op jouw website terecht komt. Wat voor persoon is dit? Hoe kijkt deze persoon tegen het leven aan? Zijn het ondernemers? Medewerkers? Mannen? Vrouwen? Welk probleem ervaart deze persoon? 

Vaak zie ik dat ondernemers zich teveel richten op iedereen en dat zorgt voor een gebrek aan heldere positionering. Over het bepalen van je doelgroep hebben we meerdere artikelen geschreven. In de kern komt het bepalen van je doelgroep neer op:

A. Demografie:

Richt je je op mannen of vrouwen?
Is hij of zij in loondienst of zelfstandig ondernemer?
Waar woont de persoon?

B. Gedrag:

Waaraan besteedt de persoon zijn of haar vrije tijd?
Wat voor bladen leest iemand?
Enz.

C. Probleem:

Welk probleem ervaart de persoon? Hier kom je maar op een manier achter: door het te vragen…

Wil je meer weten over hoe je je doelgroep kunt bepalen? Bekijk dan ook onderstaande artikelen die we eerder over dit onderwerp hebben gepubliceerd:

1. Zo krijg je meer betalende klanten

2. Bereik en impact vergroten

3. Verdien online je eerste € 1.000,-

Vind je het uitdagend om je website strak vorm te geven? Heb je al een website en denk je dat deze fantastisch is? Laat hem gewoon eens aan iemand anders zien. Bij voorkeur iemand die weet waar hij of zij het over heeft en je vanuit een professionele blik hiermee van feedback kan voorzien. 

2. Relevante (!) content is king voor meer nieuwe bezoekers

Weet je voor wie jouw website is? Heb je die groep mensen waarvoor jij het allemaal doet helder? Dan is het tijd om deze groep mensen ook daadwerkelijk verder te helpen. Dit is waar de zogenaamde content om de hoek komt kijken. Content kun je letterlijk zien als ‘inhoud’. De inhoud van jouw boodschap en de hulp die jij anderen te bieden hebt via jouw kanalen. 

Een veelgemaakte ‘fout’ is om te denken dat je website over verkopen gaat. Natuurlijk, ergens mag er wel een transactie plaatsvinden. Het is echter belangrijker dat jouw website is  geschreven voor de belangrijkste persoon in jouw bedrijf: jouw klant. Zonder klanten geen bedrijf. Dus kijk nog eens met andere ogen naar jouw website. Is deze gebruiksvriendelijk? Is het een plek waar mensen naartoe kunnen komen om verder geholpen te worden? Om geïnspireerd te worden?

Mensen helpen en meer nieuwe bezoekers aantrekken

Goede content speelt wat mij betreft nog altijd de belangrijkste rol op een website. Deze rol hier is tweeledig. Enerzijds help je je klanten met jouw waardevolle content. Anderzijds dient het om via de SEO content (gratis) meer nieuwe bezoekers aan te trekken. Vooral het laatste is iets dat maar weinig mensen weten…

Goede content kan je een stroom van meer nieuwe bezoekers opleveren die vanuit de zoekmachines naar jouw website toe komen. Dit werkt als volgt: je publiceert een stuk content. Dit kan bijvoorbeeld een blog zijn. Die blog stel je vervolgens in op je website op bepaalde zoekwoorden (key words).

Bouwen aan jouw virtuele vastgoed

Diezelfde zoekwoorden zullen op google gezocht worden door mensen die jouw content gaan vinden en dus consumeren. Dit zorgt ervoor dat elk stukje content dat je maakt, kunt zien als een bouwsteentje aan jouw virtuele vastgoed. Elk steentje zorgt voor een aantal bezoekers. Soms enkele tientallen bezoekers per stuk content, soms zelfs duizenden per jaar. 

Content maakt je dus relevant. Zorg er daarom voor dat dit op je website terug te zien is. Wil je meteen aan de slag met jouw content? Check dan ook het uitgebreide artikel over bloggen dat ik recentelijk schreef. 

De vraag die je jezelf rondom content ook kunt stellen, is of je hierin helemaal ‘los gaat’ of dat je vele zaken niet deelt met de mensen die jouw content bekijken. Persoonlijk deel ik zoveel mogelijk. Op de website, in trainingen en in persoonlijke gesprekken. Heb je daar zelf nog een remming op? Voel je dat je hierin meer kunt geven dan wat je nu doet? Pak dit dan op en deel. Onvoorwaardelijk. Zonder er iets voor terug te willen ontvangen. 

Check de beschrijvingen op je website

Hier is écht heel veel over te zeggen. Elke pagina op jouw website kan je namelijk helpen aan gratis bezoekers, mits die pagina’s (of blogposts) goed staan ingesteld. Dit doe je aan de achterkant van je website. In Word Press kun je dit per pagina heel goed zien. Heb je hier nog nooit eerder over gehoord? Vraag dan aan je websitebouwer of hij je hiermee verder kan helpen. Hier is vaak veel winst te behalen door eenvoudigweg de pagina’s op de juiste manier te indexeren zodat ze beter gevonden kunnen worden op het internet. 

3. Zorg voor heldere CTA’s

CTA staat voor Call To Action. Een uitnodiging naar je bezoekers om hen een specifieke actie te laten ondernemen op jouw website. Dit kan bijvoorbeeld het downloaden van een E-book zijn of gewoon een heel simpel ‘neem contact met mij op’. Het zijn oproepen die ervoor zorgen dat er doorstroming kan ontstaan waarbij meer nieuwe bezoekers betalende klanten kunnen worden. Er zal immers altijd een deel van de bezoekers geïnteresseerd zijn om verder geholpen te willen worden bij datgene waar jij hen mee kunt helpen. Zorg dus voor een heldere Call To Action zodat de mensen die interesse hebben een volgende stap kunnen zetten in hun klantreis. Die klantreis verloopt overigens nog altijd vanuit het aloude principe: Know > Like > Trust. 

Know

Nieuwe bezoekers komen op jouw website, omdat zij van je hebben gehoord. Of natuurlijk omdat ze je op een Social Media kanaal zijn tegengekomen. Het gaat erom, dat mensen weten dat je er bent.

Like

Een groot deel van de mensen die jou leert kennen, zal jou niet per sé geweldig vinden en zal wegklikken. Dat is prima. Je doet het voor de mensen die het wel fijn vinden bij jou. Ze houden van wat jij doet en hebben baat bij de informatie die je deelt. Ze voelen zich aangetrokken door jouw manier van communiceren en door wie je bent als persoon. 

Trust

Vanuit die eerste connectie ontstaat op een gegeven moment vertrouwen. Het vertrouwen in jou als mens en als ondernemer en dat jij de man of vrouw bent die ze zullen contacten wanneer ze een oplossing zoeken voor hun probleem. Het probleem waar jij en jouw product de oplossing voor bieden. 

Vertrouwen is heel belangrijk. Het komt voort uit mensen die je ergens leren kennen en het fijn vinden wat je doet. Vertrouwen ontstaat niet zomaar. Je maakt het met wie je bent en met wat je deelt. 

Daar wil ik het voor nu in dit blog-artikel bij laten. Ik realiseer mij dat deze blog veel losse eindjes heeft en wellicht zelfs nog wat meer vragen opwerpt. Dat is voor dit stuk ook prima. Mijn intentie hier is om je het grotere plaatje voor te leggen. De details zijn voor later. Nu eerst de grote stukken om aan te werken. 

Business Reading:

Tenslotte nog een Call To Action van mij aan het einde van dit artikel. Mocht je ervoor open staan, dan helpen we je graag verder. Daarvoor nodigen we je graag uit om je eens in te schrijven voor een Business Reading.  

In deze reading helpen we jou om een volgende stap te maken met de creatie van een rijk leven op alle vlakken. Op persoonlijk gebied helpen we je om jouw missie meer in de wereld te zetten. Zakelijk betekent het dat je geld gaat verdienen met jouw passie. Of anders gezegd: betekenisvol en winstgevend ondernemen. Financieel hebben we het over de Euro’s die je voor je kunt laten werken om een overvloedig leven op te bouwen.

>>> Hier ga je direct naar de Business Reading <<<

Wie weet, tot binnenkort!

Heel veel succes op JOUW weg naar JOUW potentieel.

Bas van Vugt

 

0 0 stemmen
Article Rating

Rijkdom op alle vlakken creëren gaat soms gemakkelijk, maar meestal is het een gevecht van groei. De groei die Mirna en ik ervaren, geven we heel graag aan jou door. Dat hebben we tot onze missie mogen maken. Sta je hiervoor open? Dan nodig we je heel graag uit om eens kennis met ons te komen maken tijdens Business Meaning Booster.

Meer informatie over het Weekend (en aanmelden) kun je hier vinden.

DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hieronder te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.

Heel veel succes op JOUW weg naar JOUW potentieel.

Bas & Mirna

Jouw mening telt...

Abonneer
Laat het weten als er
0 Comments
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Over ons

hooggevoelig ondernemen - De hooggevoelige ondernemer

Betekenisvol ondernemen. Geld als bijproduct van succes. Vanuit jouw unieke talent en zielenmissie. #Rijkdom.

Download en bekijk gratis:

  1. Case Study – Hoe familie- en zakenleven te combineren
  2. 25 Business Tips
  3. 12 Sleutels voor Succes in Balans

Volg ons

Recente artikelen

Reserveer jouw (GRATIS) TICKET!

Hoe goed zou jij je voelen als je de volgende stap zou kunnen maken naar emotionele, zakelijke of financiële rijkdom?
Tijdens het Succes In Balans Weekend krijg je tips, strategieën en tools om de volgende stap te maken in het creëren van rijkdom op alle vlakken. Het enige dat je betaalt, is een bijdrage in de kosten die we maken voor de zaal, uitgebreide lunch, koffie, thee en het werkboek dat je ontvangt.

Je leven inrichten zoals je écht wilt? 

Dat is voor ons de ultieme balans! Vanuit wie je bent, met betekenis en in overvloed ondernemen. Het leven hoeft geen struggle te zijn. Toch?!? Althans niet permanent;). De uitdagingen die we als mens allemaal meemaken? Daar liggen onze groeikansen. 

Groei als ondernemer betekent groeien als bedrijf én financieel. Is er iets in je leven waarmee je aan de slag wilt? Wees welkom in het Succes In Balans Weekend. Daarin helpen we ambitieuze ondernemende mensen met de creatie van rijkdom op alle vlakken vanuit hun unieke krachtige essentie. We geven je handige tips en praktische tools om rijkdom op zakelijk, financieel EN persoonlijk vlak te creëren.

Wie weet, tot dan!

0
Wil je je gedachten met ons delen? Laat hier een reactie achter.x
()
x
Scroll to Top

become unstoppable!