Over ons

De Hooggevoelige Ondernemer

Per jaar starten 130.000 Nederlanders een onderneming. Dat wil zeggen: ze schrijven zich in bij de kamer van koophandel en de klanten stromen binnen. Niet dus… 1 op de 5 ondernemers sluit binnen vijf jaar alweer de deuren. Het is dus zeker niet ondernemerssucces gegarandeerd.

Met 1 op de 5 mensen die hooggevoelig zijn kan er een verband gemaakt worden tussen het ondernemerschap aan de ene kant en het inzetten van de hooggevoeligheid aan de andere kant. Een hooggevoelige ondernemer heeft de volgende uitdagingen: EN zijn ondernemening succesvol te runnen EN van zijn/haar hooggevoeligheid zijn kracht te maken.

Hooggevoelige ondernemers werken niet uitsluitend voor geld, maar veel meer vanuit zingeving. De economie verschuift meer en meer naar een zingevingseconomie, waarin de talenten van mensen centraal staan. Zo zijn we al lang niet meer alleen op zoek naar financiële prikkels, maar willen met de onderneming vooral een bijdrage leveren aan de maatschappij. Vroeger schreef je je bedrijf in bij de kvk en vervolgens ging je op zoek naar klanten. Dit is een achterhaald model waarin je steeds geforceerd wordt om nieuwe klanten te zoeken. In de zingevingseconomie staat het oplossen van een maatschappelijk probleem centraal. Door je als hooggevoelige ondernemer te positioneren als DE expert op het gebied van het oplossen van dat specifieke probleem ontstaat een win-win situatie. Voor de maatschappij, voor de zingeving van de ondernemer en voor financiële stabiliteit.

Testen en evenementen als het GRATIS Succes In Balans weekend helpen om te ontdekken of je hooggevoelig bent en hoe je dit in balans brengt ten behoeve van goed ondernemerschap.

Bas van Vugt en Mirna den Reijer zijn de eigenaren van De Hooggevoelige Ondernemer. Zij helpen hooggevoelige ZZP´ers en kleine ondernemers die worstelen met zichzelf en hun onderneming. Het is hun doel om zoveel mogelijk hooggevoelige ondernemers vooraan te positioneren in de zingevingseconomie. De kern van de Hooggevoelige Ondernemer is het creëren van rijkdom op alle vlakken. Persoonlijke rijkdom, Zakelijke rijkdom en Financiële rijkdom. In het programma dat wordt aangeboden, worden deze stappen en hun samenhang uitgebreid behandeld zodat de hooggevoelige ondernemer zijn plaats volledig in kan nemen in de zingevingeconomie.

Ongeveer 15%-20% van de
Nederlanders is hooggevoelig.

Sommige mensen weten van zichzelf dat ze hooggevoelig zijn.

Voor anderen is het begrip hooggevoeligheid nog een relatief onbekend begrip. Hooggevoeligheid wordt vaak in een adem genoemd met HSP oftewel High Sensitive Person. Veel onderzoek omtrent hooggevoeligheid is gedaan door Elaine Aron. Zij is de grondlegster van het concept hooggevoeligheid. Doe de test om te oordelen of ook jij een hooggevoelige ondernemer bent

Ben jij hooggevoelig en heb je een eigen onderneming of denk je eraan zelf een onderneming op te gaan richten? En wil je ondernemen vanuit hart en ziel?

Dan is het GRATIS WEEKEND Hooggevoeligheid & ondernemerschap echt iets voor jou! Dit weekend helpt je om de dingen die je nu zakelijk doet (of wilt gaan doen) kritisch te bekijken. Je krijgt er vele inzichten maar ook oplossingen aangereikt die jij direct kunt implementeren.

Dit weekend zit vol met tips, strategieën en waardevolle informatie om jouw als hooggevoelige ondernemer vooruit te helpen. Ik vind het persoonlijk altijd het meest waardevol om te leren van mensen die het daadwerkelijk doen, i.p.v. theorie te “onderwijzen” vanuit een boekje.

In dit inspirerend weekend leer je:

  • Wat hooggevoeligheid is en hoe je ermee om kunt gaan;
  • Technieken om jouw energie hoog te houden;
  • Jouw unieke talent te definiëren en te gebruiken;
  • De juiste mindset voor succes te creëren;
  • Een overvloedige kijk op geld te ontwikkelen;
  • Hoe je meer kunt toevoegen aan de wereld;
  • De tien strategieën voor succesvolle hooggevoelige ondernemers;
  • En nog veel meer!

Gratis workshop ‘Succes in Balans Weekend’

Wie zijn Bas & Mirna?

Bas is een bevlogen ondernemer die graag het maximale uit het leven haalt. Bas heeft zelf 10 jaar geworsteld om zijn hooggevoeligheid als kracht te gebruiken.

Deelnemers vertellen

Lees hier enkele referenties

become unstoppable!