[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]Een bedrijf heb je zo, je schrijft je in bij de kamer van koophandel en dan heb je een bedrijf en ben je een ondernemer. En dan…………?
Een website maken, visite kaartjes regelen, netwerken en wachten op klanten? Zo gebeurt het heel vaak. Dat is een reden waarom binnen 5 jaar de helft van de ondernemingen weer stoppen. Er zijn in onze visie 6 punten die voornaam zijn voordat je start.
1. Welk maatschappelijk probleem wil je oplossen?
We groeien meer en meer naar een economie van betekenis, waarbij het primair gaat om waarde uitwisseling. Een bijdrage leveren aan een betere wereld. Hierbij stel je jezelf de vraag, aan welk probleem wil jij werken? Wat past bij jou? Met welke markten en of producten heb je affiniteit. Welke markten sluiten het beste aan bij jouw kennis en kunde? Wil je business to business werken of business to consumer? Het is belangrijk dat je hier goed over na denkt, het is zeer voornaam. Jouw concept in de markt dient te kloppen. Het uitgangspunt hier is hoe maak je van een maatschappelijk probleem een persoonlijke pijn, zodat jij hier volledig op kunt inspelen.
2. Wat is je unieke talent en wie wil je hiermee helpen?
Waar ben jij een specialist in? Ieder mens is uniek. Omschrijf jezelf eens. Wat zijn je interesses, je dromen en je behoeften? Waar wordt je heel blij van? Wie zou jij graag willen helpen en waarom? Maak deze informatie zo veelzijdig mogelijk en zo visueel mogelijk? Word je hier blij van? TOP, dan ben je op de juiste weg.
3. Denk vanuit je doel
Wat wil je bereiken, wat is jouw doel. Durf groots te denken. Vanuit punt 1 heb je een maatschappelijk probleem gedefinieerd met een persoonlijke pijn. Of wel wat zijn de behoeften van je klant ten aanzien van jouw dienst / product. Wat wil jouw klanten kunnen doen? Welke rol wil jouw klant spelen in het leven van anderen? Hoe wil jouw klant zich voelen? Wat zijn hiervan de voordelen, welke concrete resultaten kun jij bieden?
Breng nu de pijnpunten van jouw klant in kaart. Met welke belangrijkste worstelingen kampt jouw klant?
Welke oplossingen kun jij jouw klanten bieden? Welk verschil maak jij?
Stel aan de hand hiervan een lijst van producten en diensten samen. Wees gedetailleerd.
Loop deze lijst nogmaals door en de grootste pijn die je oplost of winst die je behaalt voor jouw klant zet je bovenaan.
4. Wat is jouw verdienmodel
Hooggevoelige mensen willen dit punt nog weleens over het hoofd zien, omdat er een aversie is met euro’s of wel de P van Poen.
De P van Poen is heel essentieel. Hoe wil je anders de wereld steeds beter en mooier maken? Bepaal hier nu je financiële doel. Wat heb jij en jouw gezin nodig om van te leven, wat wil je weggeven en bepaal aan de hand van dit doel welke prijzen je aan je producten en diensten hangt.
5. Hoe zet je een goede administratie en hoe laat je de fiscaliteiten voor jou werken?
Als ondernemers willen we met onze missie bezig zijn en willen we zoveel mogelijk mensen helpen. Dit kan alleen door ook een goede grip op je euro’s te hebben. Zorg dat je weet hoe je je administratie goed opzet, hoe je overzicht houdt, hoe je je debiteurenbeheer goed bewaakt. Een schoenendoos voor al je bonnetjes is geen oplossing. Je kunt je administratie uitbesteden, blijf dan wel goed aangesloten en in nauw contact inzake je cijfers. Vraag regelmatig om een baten en kosten analyse. Geef je doel aan en kijk hoe je op weg bent naar dat doel. Zorg ook dat je alle fiscale voordelen voor je laat werken.
6. Als laatste komt de website
De meeste ondernemers beginnen met de website. Hoe kun je een website bouwen en maken als je de eerste stappen niet door lopen hebt? Je boodschap wordt gebaseerd op de eerste 3 punten. Wat is het maatschappelijke probleem wat jij aanpakt? Waar geef jij antwoord op, welke resultaten zet jij weg, waarmee help je jouw klant? Deze vragen en meer dienen goed beantwoord te zijn, dan kan je een goede website bouwen met de juiste Call to Action.
Heb jij moeite met het opbouwen van jouw bedrijf? Dan nodig ik je van harte uit om naar het Succes IN Balans weekend te komen. Hier helpen we je met het definiëren van de eerste stappen die je kunt gaan zetten om je bedrijf van de grond te krijgen. In het Succes In Balans weekend helpen we je heel graag met het creëren van rijkdom op alle vlakken. Persoonlijke en financiële rijkdom maar natuurlijk ook zakelijke rijkdom.
Klik op de link voor het eerstvolgende Succes In Balans Weekend.
======================================
AANMELDEN SUCCES IN BALANS TRAINING
======================================
Hoe bouw jij jouw bedrijf op?
Graag hoor ik van jou in het reactieveld hieronder….
DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hier onder te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.
Heel veel succes op JOUW weg naar JOUW potentieel.
Bas van Vugt[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_widget_sidebar sidebar_id=”sidebar-1″][/vc_column][/vc_row]
Voor mij duidelijk en krachtig artikel! Ik kan er mee aan de slag!
Dank je wel voor jouw reactie Els.
Welk onderdeel is het meest herkenbaar voor jou?
Wat een goeie tips, zet mij op een aantal punten ook weer aan het denken! Dank voor het samenstellen en delen ervan.
Hi Petra,
Graag gedaan hoor.
Op welke punten zet het jou aan het denken?
Liefdevolle groet,
Bas