De 6 dingen die je moet weten als je je bedrijf start

Bas & Mirna

Bas & Mirna

Levensgenieters. Partners. Investeerders. Ondernemers. Hoe kunnen we je helpen? #rijkdom.

[vc_row][vc_column width=”2/3″][vc_column_text]bedrijf startenEen bedrijf heb je zo, je schrijft je in bij de kamer van koophandel en dan heb je een bedrijf en ben je een ondernemer. En dan…………?

Een website maken, visite kaartjes regelen, netwerken en wachten op klanten? Zo gebeurt het heel vaak. Dat is een reden waarom binnen 5 jaar de helft van de ondernemingen weer stoppen. Er zijn in onze visie 6 punten die voornaam zijn voordat je start.

1. Welk maatschappelijk probleem wil je oplossen?

We groeien meer en meer naar een economie van betekenis, waarbij het primair gaat om waarde uitwisseling. Een bijdrage leveren aan een betere wereld.  Hierbij stel je jezelf de vraag, aan welk probleem wil jij werken? Wat past bij jou? Met welke markten en of producten heb je affiniteit. Welke markten sluiten het beste aan bij jouw kennis en kunde? Wil je business to business werken of business to consumer? Het is belangrijk dat je hier goed over na denkt, het is zeer voornaam. Jouw concept in de markt dient te kloppen. Het uitgangspunt hier is hoe maak je van een maatschappelijk probleem een persoonlijke pijn, zodat jij hier volledig op kunt inspelen.

2. Wat is je unieke talent en wie wil je hiermee helpen?

Waar ben jij een specialist in? Ieder mens is uniek. Omschrijf jezelf eens. Wat zijn je interesses, je dromen en je behoeften? Waar wordt je heel blij van? Wie zou jij graag willen helpen en waarom? Maak deze informatie zo veelzijdig mogelijk en zo visueel mogelijk? Word je hier blij van? TOP, dan ben je op de juiste weg.

3. Denk vanuit je doel

Wat wil je bereiken, wat is jouw doel. Durf groots te denken. Vanuit punt 1 heb je een maatschappelijk probleem gedefinieerd met een persoonlijke pijn.  Of wel wat zijn de behoeften van je klant ten aanzien van jouw dienst / product. Wat wil jouw klanten kunnen doen? Welke rol wil jouw klant spelen in het leven van anderen? Hoe wil jouw klant zich voelen? Wat zijn hiervan de voordelen, welke concrete resultaten kun jij bieden?

Breng nu de pijnpunten van jouw klant in kaart. Met welke belangrijkste worstelingen kampt jouw klant?

Welke oplossingen kun jij jouw klanten bieden? Welk verschil maak jij?

Stel aan de hand hiervan een lijst van producten en diensten samen. Wees gedetailleerd.

Loop deze lijst nogmaals door en de grootste pijn die je oplost of winst die je behaalt voor jouw klant zet je bovenaan.

4. Wat is jouw verdienmodel

Hooggevoelige mensen willen dit punt nog weleens over het hoofd zien, omdat er een aversie is met euro’s of wel de P van Poen.

De P van Poen is heel essentieel. Hoe wil je anders de wereld steeds beter en mooier maken?  Bepaal hier nu je financiële doel. Wat heb jij en jouw gezin nodig om van te leven, wat wil je weggeven en bepaal aan de hand van dit doel welke prijzen je aan je producten en diensten hangt.

5. Hoe zet je een goede administratie en hoe laat je de fiscaliteiten voor jou werken?

Als ondernemers willen we met onze missie bezig zijn en willen we zoveel mogelijk mensen helpen. Dit kan alleen door ook een goede grip op je euro’s te hebben. Zorg dat je weet hoe je je administratie goed opzet, hoe je overzicht houdt, hoe je je debiteurenbeheer goed bewaakt. Een schoenendoos voor al je bonnetjes is geen oplossing. Je kunt je administratie uitbesteden, blijf dan wel goed aangesloten en in nauw contact inzake je cijfers. Vraag regelmatig om een baten en kosten analyse. Geef je doel aan en kijk hoe je op weg bent naar dat doel. Zorg ook dat je alle fiscale voordelen voor je laat werken.

6. Als laatste komt de website

De meeste ondernemers beginnen met de website. Hoe kun je een website bouwen en maken als je de eerste stappen niet door lopen hebt? Je boodschap wordt gebaseerd op de eerste 3 punten. Wat is het maatschappelijke probleem wat jij aanpakt? Waar geef jij antwoord op, welke resultaten zet jij weg, waarmee help je jouw klant? Deze vragen en meer dienen goed beantwoord te zijn, dan kan je een goede website bouwen met de juiste Call to Action.

Heb jij moeite met het opbouwen van jouw bedrijf? Dan nodig ik je van harte uit om naar het Succes IN Balans weekend te komen. Hier helpen we je met het definiëren van de eerste stappen die je kunt gaan zetten om je bedrijf van de grond te krijgen. In het Succes In Balans weekend helpen we je heel graag met het creëren van rijkdom op alle vlakken. Persoonlijke en financiële rijkdom maar natuurlijk ook zakelijke rijkdom.

Klik op de link voor het eerstvolgende Succes In Balans Weekend.

======================================

AANMELDEN SUCCES IN BALANS TRAINING

======================================

Hoe bouw jij jouw bedrijf op?

Graag hoor ik van jou in het reactieveld hieronder….

DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hier onder te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.

Heel veel succes op JOUW weg naar JOUW potentieel.

Bas van Vugt[/vc_column_text][/vc_column][vc_column width=”1/3″][vc_widget_sidebar sidebar_id=”sidebar-1″][/vc_column][/vc_row]

0 0 stem
Article Rating

Rijkdom op alle vlakken creëren gaat soms gemakkelijk, maar meestal is het een gevecht van groei. De groei die Mirna en ik ervaren, geven we heel graag aan jou door. Dat hebben we tot onze missie mogen maken. Sta je hiervoor open? Dan nodig we je heel graag uit om eens kennis met ons te komen maken tijdens Business Meaning Booster.

Meer informatie over het Weekend (en aanmelden) kun je hier vinden.

DEEL dit artikel s.v.p. met jouw netwerk, door op de Tweet, Like, Share of Google+ knoppen hieronder te klikken, zodat ook de mensen in jouw netwerk ervan kunnen profiteren.

Heel veel succes op JOUW weg naar JOUW potentieel.

Bas & Mirna

Jouw mening telt...

Abonneer
Laat het weten als er
4 Comments
Nieuwste
Oudste Meest gestemd
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Voor mij duidelijk en krachtig artikel! Ik kan er mee aan de slag!

Wat een goeie tips, zet mij op een aantal punten ook weer aan het denken! Dank voor het samenstellen en delen ervan.

Over ons

Betekenisvol ondernemen. Geld als bijproduct van succes. Vanuit jouw unieke talent en zielenmissie. #Rijkdom.

Volg ons

Recente artikelen

Reserveer jouw (GRATIS) TICKET!

Hoe goed zou jij je voelen als je de volgende stap zou kunnen maken naar emotionele, zakelijke of financiële rijkdom?
Tijdens het Succes In Balans Weekend krijg je tips, strategieën en tools om de volgende stap te maken in het creëren van rijkdom op alle vlakken. Het enige dat je betaalt, is een bijdrage in de kosten die we maken voor de zaal, uitgebreide lunch, koffie, thee en het werkboek dat je ontvangt.

Je leven inrichten zoals je écht wilt? 

Dat is voor ons de ultieme balans! Vanuit wie je bent, met betekenis en in overvloed ondernemen. Het leven hoeft geen struggle te zijn. Toch?!? Althans niet permanent;). De uitdagingen die we als mens allemaal meemaken? Daar liggen onze groeikansen. 

Groei als ondernemer betekent groeien als bedrijf én financieel. Is er iets in je leven waarmee je aan de slag wilt? Wees welkom in het Succes In Balans Weekend. Daarin helpen we ambitieuze ondernemende mensen met de creatie van rijkdom op alle vlakken vanuit hun unieke krachtige essentie. We geven je handige tips en praktische tools om rijkdom op zakelijk, financieel EN persoonlijk vlak te creëren.

Wie weet, tot dan!

4
0
Wil je je gedachten met ons delen? Laat hier een reactie achter.x
()
x
Scroll naar top

become unstoppable!